24 december 2023

Overlijden Jan Lok

Vorige week kregen wij het droevige bericht dat onze dierbare partijgenoot Jan Lok is overleden. Jan was niet alleen een toegewijde partijgenoot, maar hij was ook van grote betekenis voor de Alblasserdamse samenleving. Met een enorme vastberadenheid, doorzettingsvermogen en passie stond hij klaar voor onder andere de Stichting Alblasserdamse Gemeenschap (SAG), Anders dan Anders (ADA), de kinderboerderij en SMILE. Niet te vergeten stond hij ook aan de wieg van de PSA en later ook de lokale PvdA. Binnen de fractie attendeerde hij ons regelmatig op het belang van de sociale waarden: gelijkwaardigheid en solidariteit. Wat zullen we de bewonderenswaardige toewijding van Jan voor het bevorderen van onze gedeelde idealen missen.

De nalatenschap van Jan zal voortleven in onze harten en zal altijd een bron voor inspiratie zijn. We wensen Aaltje en de familieleden en vrienden van Jan veel kracht en sterkte toe.